ادویه جات عروس

ادویه عروس

ادویه عروس

یکی از مواردی است که برای تکمیل نمودن وسایل آشپزخانه و ملزومات آن باید تهیه شود. به صورت کلی این ادویه ها جز مواردی هستند که بسیار پرکاربرد بوده و برای آشپزی و خوش طعم شدن غذاها به آنان نیاز می باشد.

ادویه چیست؟

ادویه و چاشنی به افزودنی گفته می شود که طعم و مزه غذا را تغییر داده و دلپذیر می نماید. با این اوصاف پختن یک غذای خوب همواره به ادویه خوش طعم نیاز دارد. امروزه ادویه جات متفاوتی در بازار وجود دارند اما جادوی مزه تلاش نموده است تا برای هر طعمی بهترین ترکیب و فوق العاده ترین مزه را ارائه دهد تا کیفیت آشپزی شما را بهبود ببخشد.

در ادویه عروس، کدام دسته از ادویه جات قرار دارند؟

یکی از بخش های تهیه جهیزیه عروس به تهیه ادویه های مورد نیاز برای آشپزی دلالت می کند. این ادویه جات متفاوت می باشند اما در ادامه لیستی از مهمترین و البته کاربردی ترین ادویه عروس توسط جادوی مزه عنوان شده است که می تواند حتی برای تازه کار ها و نو عروس ها نیز طعم خاصی برای غذاها خلق کند.

  • زنجبیل:

اگر جز آن دسته از نو عروس هایی می باشید که مایل هستند؛ پلوهای مخلوط آنان طعم خوش و عطر بی نظیری داشته باشد، می توانید از زنجبیل جادوی مزه استفاده نمایید زیرا هضم غذا را آسان می کند و موجب سوخت و ساز بهتر بدن می شود.

  • زردچوبه:

دومین مورد در لیست ادویه عروس، زردچوبه می شود. این ادویه می تواند خاصیت آنتی اکسیدانی فراوانی داشته باشد و برای پیشگیری از سرطان بسیار مفید است. رنگ طلایی و بوی مطبوع آن، زردچوبه را به عنوان یکی از گزینه های اصلی در آشپزی تبدیل نموده است.

  • دارچین:

جادوی مزه؛ در سومین ادویه عروس خود به دارچین توجه می کند. دارچین عموما برای دسر ها و شیرینی ها استفاده می شود. از آنجا که دارچین برای کاهش قند خون موثر هستند لذا به عنوان تضمین کننده سلامت نیز گزینه خوبی محسوب می شوند. البته جادوی مزه برای طعم دار نمودن سیب زمینی ها نیز پیشنهاد می کند تا از این چاشنی استفاده شود.

ادویه میخک

  • میخک:

این مورد از ادویه عروس شاید نام آشنا نباشد اما قرار دادن آن در بین سایر ادویه های ضروری باعث می شود تا یک طعم گرم کلاسیک به غذاهای خود ببخشید. جادوی مزه عموما برای تکمیل مزه دارچین از میخک استفاده می کند. این چاشنی می تواند مقاومت بدن را در مقابل رادیکال های آزاد افزایش دهد.

  • رزماری:

تازه عروس های خوش سلیقه حتما از این ادویه برای خوش طعم شدن غذای خود استفاده می نمایند. این چاشنی جز گیاهان معطر مناطق سردسیری است و اضافه نمودن آن به سوپ یا آش می تواند مزه آن را بسیار مطبوع سازد. به عنوان یک آشپز حرفه ای نیز می توان آن را بر روی خمیر پیتزا بمالید تا مزه آن را فوق العاده نماید. رزماری در کاهش کلسترول خون بسیار موثر است.

  • فلفل:

در ادامه ادویه جات عروس می توان به انواع فلفل اعم از قرمز و سیاه اشاره نمود. جادوی مزه برای ارائه  این چاشنی تلاش نموده است تا از مرغوب ترین و تازه ترین فلفل ها استفاده کند که عطر و طعم غذاهای شما را تغییر دهد. علاوه بر آن می توان از این ادویه خاص برای کاهش درد های عضلانی و کاهش التهاب نیز استفاده نمود. فلفل جادوی مزه یکی از ارکان اصلی برای طعم دار نمودن گوشت، مرغ و غیره می باشد.

  • هل:

در ادویه عروس، قطعا هل نیز وجود دارد که دارای طبع گرم و تند می باشد. در ترکیبات این ماده منیزیم و روی بسیاری وجود دارد. از همین رو برای مقاومت استخوان ها بسیار مفید می باشد. باید در نظر داشت که جادوی مزه تلاش نموده است تا با ارائه بهترین کیفیت هل غذاهای شما را از لحاظ طعم و مزه بی نظیر کند. هل امروزه در پلوهای مخلوط پرکاربرد می باشد.

  • پودر سیر:

این مورد نیز در سبد خرید نوعروسان مشاهده می شود. جادوی مزه پودر سیر را با بهترین کیفیت ارائه می دهد زیرا معتقد است که آلیسین موجود در آن می تواند انواع بیماری های قلبی را کاهش دهد و کلسترول و فشار خون را تنظیم نماید. علاوه بر این موارد پودر سیر یک طعم دهنده عالی نیز محسوب می شود. سیر برای مرینیت کردن انواع گوشتهای شما نقش بسزایی دارد.

پنج ستاره بی رنگ ما را رنگی کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× مشاوره